דיגיטציה ומיומנויות חדשות – העתיד החדש לעובדים

ממשבר בריאותי עולמי, הקורונה הפכה למשבר חברתי כלכלי שהוליד את המהפך הגדול והמואץ ביותר בכוח העבודה. ענפים שקפאו, חברות שצמחו ובעיקר – תהליכי עבודה שונים שדרשו קצב הסתגלות גבוה מהרגיל וגישה פרגמטית מכלל העובדים.

ManpowerGroup הגלובלית ערכה סקר שכלל יותר מ-26,000 מעסיקים מ-25 מדינות כדי לנסות לפתור את השאלה שנוגעת לכל עובד ועובדת בתעשיית ההייטק – מהם תוכניות הדיגיטציה של הארגון ואיך מתבצעת החשיבה לגבי תוכנית שדרוג המיומנויות השוטפות והעתידיות?

בהתאמה כמעט מושלמת, הרוב המוחץ של החברות שהאיצו את תהליכי הדיגיטציה והאוטומציה שלהם, מתכננים להגדיל את מספר העובדים שלהם או לפחות להשאירו ללא שינוי. הגידול המסיבי בארגונים האלו, נובע בעיקר מהגדלת נתחי השוק שלהם ופנייה לקהלים חדשים.

עם השינויים הדיגיטליים בארגונים, אפשר לראות גם שינוי בתחום המשאבי אנוש שמתבטא בשילובה של גישת ה-PeopleFirst, שמקבלת יותר ויותר מקום בארגונים. הגישה דוגלת בפיתוח מיומנויות טכנלוגויות חדשות בכלל העובדים, תוך כדי שימת דגש על פונקציית משאבי האנוש שאחראית על תהליכים מסוג זה. באותה נשימה, כל תחומי הבריאות, רווחה אישית ותכנון כוח אדם, שנהיו משמעותיים מאוד בשנה האחרונה, נמצאים גם הם תחת אחריות משאבי האנוש.

 

נדבך נוסף שעלה מהמעסיקים, הוא חשיבות המיומנויות הרכות בעובדים. לצד השכלה וניסיון רלוונטים, המיומנויות הרכות תופסות את הבמה בעת קבלת ההחלטה על גיוס או שימור עובדים. הן מתחלקות למדדי ה-LAD. נועם אישי (Likeability), יכולת (Ability), ומוטיבציה (Drive).

אז מהן המיומנויות הדרושות לעובדים לפי מדד ה-LAD, מהו מסלול ההתקדמות בקריירה לפי תחומים שונים ואילו אנשים חוו את ההתאוששות המהירה ביותר מהמשבר?

על כל זאת ועוד, תוכלו לקרוא כאן:

2021: הסדרה על מהפכת המיומנויות

נשמח לשמוע מכם, מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה

    צור קשר