למצוא עבודה בלינקדין: כמה טיפים בשביל להגיע לדייט (העסקי) הראשון

פעם, כדי למצוא עבודה היינו מחפשים בעיתונים. כן, כן. דיו על גבי נייר. כיום, העלעול התחלף בגלילה (סקרולינג), בעיקר בין דפי הרשת החברתית-עסקית המובילה – הלוא היא הלינקדין. מאחר ומדובר ברשת חברתית, הליך חיפוש העבודה השתכלל. הוא יכול להיות פסיבי או אקטיבי ועמוד הפרופיל האישי של כל אחד ואחת מהווה מעין כרטיס ביקור, שיכול להבליט אתכם על פני מועמדים אחרים ולקרב אתכם למשרת החלומות שלכם. אז אם כבר יש לכם פרופיל לינקדין, כמעט כמו לכולם, הנה כמה טיפים שיבטיחו למקסם את החשיפה שלכם ולהגביר את הסיכויים שלכם למצוא עבודה.

לינקדין – על מה ולמה

הרשת החברתית-עסקית הושקה עוד בשנת 2003 ובשנת 2016 נרכשה על ידי מייקרוסופט בעסקה בהיקף של 26 מיליארד דולר (!). כיום, יש בלינקדין מעל ל-900 מיליון משתמשים רשומים ביותר מ-200 מדינות, והיא למעשה פלטפורמה הממוקדת ביצירה של קשרים עסקיים, בין ארגונים וחברות וגם בין אנשים פרטיים. אם עוד אין לכם פרופיל בלינקדין, זה הזמן לפתוח אחד כזה. מיד תבינו למה.

אחד הכלים המרכזיים בלינקדין הוא מנוע חיפוש המשרות שלה. הוא מאפשר לחברות לפרסם משרות פתוחות, לאנשים פרטיים לחפש עבודה, ולא פחות חשוב, הרשת החברתית מעניקה למגייסים של החברות וגופי ה-HR כלים שונים במסגרת תהליכי איתור ומיון עובדים פוטנציאליים.

בלינקדין יש לא פחות מ-58 מיליון חברות רשומות ובכל שבוע מעל ל-50 מיליון איש מחפשים עבודה באופן אקטיבי. מחקר[1] בנושא בדק ומצא שבכל שנייה מגישים מועמדות 101 אנשים דרך הרשת החברתית-עסקית ובכל דקה מועסקים שמונה אנשים. בקיצור, אתם צריכים להיות שם.

מחפשים עבודה? כך תעשו את זה נכון

אל תנוחו על זרי הדפנה, את הפרופיל שלכם צריך לתחזק. לפי הנתונים, על כל משרה, מגייסת תקבל מאות קורות חיים. מה צריך לעשות כדי שאת או אתה תקבלו את הטלפון הנחשק ותתחילו בתהליך המיון? יועצות הגיוס שלנו, שיש להן רקורד לינקדיני מרשים, ממליצות להקפיד על כמה דברים שיציבו אתכם בקדמת הבמה ויקרבו אתכם לתפקיד הבא שלכם, בייחוד בתחומים הטכנולוגיים.

כמיטב הקלישאה, אין שני לרושם ראשוני, לתמונת הפרופיל שלכם יש משמעות. זה לא הזמן להעלות את התמונה שלכם בערסל בהודו בטיול שאחרי הצבא. תמונה ניטרלית ומקצועית (כן, תצטלמו במיוחד) תעשה את העבודה הטובה ביותר. המגייסות שלנו כבר נתקלו בתמונות שהרסו את הסיכויים למועמדים.

מגייסים ומגייסות עושים שימוש בלינקדין כדי לחפש מועמדים רלוונטיים בתת-מערכת של הרשת החברתית-עסקית שנקראת LinkedIn Recruiter. הכלים השונים של הפלטפורמה מאפשרים להם יצירה של חתכים וסינונים שונים, וזו הסיבה שחשוב לכתוב על עצמכם באופן מדויק ולפרט במקומות המתאימים את היכולות (Skills) שלכם. אל תשכחו לכתוב, בתיאור הכללי (מתחת לתמונת הפרופיל שלכם) אילו משרות מעניינות אתכם והאם אתם מחפשים עבודה באופן פעיל.

בכל אופן, אל תחפרו יותר מידי. חשוב לפרט על הניסיון המקצועי שלכם, אבל בצורה תמציתית. תתחשבו במגייסת שקוראת עשרות אלפי מיילים ביום ואל תשדרו את המסר כאילו אתם מנסים לחפות על משהו בעודף פירוט של הניסיון שלכם. בהקשר הטכנולוגי, חשוב לפרט את הכלים והשפות בהם עשיתם שימוש ויש לכם ידע תחת התפקידים הקודמים שלכם.

להתחבר. לשתף.

להבדיל מרשתות חברתיות אחרות, בלינקדין ישנה פתיחות גדולה להיכרות ראשונית בפלטפורמה. המשמעות היא שגם אם אתם לא מכירים משתמש אחר, עדיין מקובל להתחבר ולהכיר. ככל שרשת הקשרים שלכם תהיה גדולה יותר – כך תיחשפו לתכנים רבים יותר ותוכלו להיות מעורבים יותר. הגיבו באופן מקצועי ובהקשר המתאים לסוגיות שונות שעולות ברשת העסקית שלכם. וכן, להתחבר לאנשי מקצוע בתחומי ה-HR לא יכול להזיק לכם.

האלגוריתם של לינקדין, בדומה לרשתות חברתיות אחרות, מקדם באופן אורגני משתמשים שהם מעורבים ותורמים לשיח הכללי ברשת. לכן, שיתוף תכנים יכול להבליט אתכם ביחס למועמדים אחרים בזמן חיפוש עבודה. זכרו כי מגייסים פונים למועמדים אותם הם מוצאים רלוונטיים באופן יזום ולא רק על בסיס הגשת מועמדות מצדכם, אז רצוי לשתף בכתיבה שלכם מה למדתם, תובנות מהחיים המקצועיים וכל מה שיכול לתת ערך, כמובן.

השורה התחתונה בחוזה הבא שלכם יכולה להתחיל בלינקדין. אז קדימה.

[1] https://kinsta.com/blog/linkedin-statistics/

נשמח לשמוע מכם, מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה

    צרו קשר