משבר הקורונה העולמי מאלץ ארגונים ומנהלי מערכות לצאת מהקופסה ולהשתמש בכלים שיאפשרו להם לשמור על המידע בארגון מאובטח. כך שימוש בשירות אבטחת סייבר מרוחק יכול להקל ולחסוך לארגונים הוצאות כבדות ולא מעט כאב ראש.
ראיון עם יאיר לוי, מנהל פעילות הסייבר ב-Experis
אבטחת מידע בארגון זו משימה מאתגרת גם בימי שגרה, אבל משבר הקורונה העולמי הנוכחי הביא עמו אתגרים וקשיים רבים עבור מנהלי מערכות המידע בארגון. "מאז משבר הקורונה אנחנו עובדים כמעט פי שניים", אומר יאיר לוי, מנהל פעילות שירותי אבטחת המידע והסייבר ב-Experis. "חברות רבות לא היו מוכנות למה שקורה היום אבל אנחנו תמיד ערוכים לתרחישים קיצוניים. נערכנו באמצעות גיוסי עובדים וציוד מתקדם שמאפשר לנו להגן על המידע הארגוני ברמה הגבוהה ביותר גם במצב הנוכחי בו לא ניתן להגיע למשרד וסיכוני האבטחה גבוהים".
חטיבת Solutions בחברת Experis מספקת שירותי אבטחת מידע וסייבר מנוהלים. המשמעות היא שחברות וארגונים שיש להם מערך אבטחה קיים וצריכים מעטפת הגנה נוספת או לשדרג ולהקשיח את מערך הגנת הסייבר שלהם, יכולים תוך מספר ימים להתחבר ולהפעיל שירות הגנה חיצוני בעלות נמוכה משמעותית וברמה המקצועית הגבוהה ביותר. על היתרונות הטבעיים של שימוש בשירות כזה בארגון ניתן גם למנות: התמודדות מקצועית עם נושאי רגולציה, גיוסי עובדים והשקעת משאבים בכלים ובכוח אדם מקצועי, שלא תמיד הארגון יכול להרשות לעצמו . החטיבה מספקת שירותים אלו ממרכז בקרה מתקדם הנקרא, SOC – Security Operations Center. מרכז זה מאחד עשרות מומחי הגנת סייבר המנטרים בזמן אמת איומי אבטחה במערכות המידע של הלקוחות בכלים מתקדמים הכוללים יכולות של בינה מלאכותית ומטפלים בהם מיידית. "מנהל ארגון חייב ניטור ושליטה על מה שקורה בזמן אמת וזה בדיוק מה שאנחנו יודעים לעשות" אומר לוי ומוסיף "אנחנו גוף שנותן שירות. יש לנו היכרות אינטימית עם מערכות המידע של הלקוחות – אנחנו לא בדיוק עונים להגדרות של נותן שירות סטנדרטי. אנחנו עובדים במוכנות מלאה 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. עבור הארגונים העובדים איתנו, מדובר בחיסכון כלכלי אדיר של כ-50 אחוזים. קרוב לחצי מההשקעה הדרושה פחות להקמת מערך הגנה עצמי של הלקוח ".
משבר הקורונה הנוכחי יצר מציאות חדשה שהיה קשה עד בלתי אפשרי לחזות מראש. תוך זמן קצר העובדים נאלצו להפסיק להגיע לסביבת העבודה המאובטחת והחלו לעבוד מהבית. במצב כזה לחברות וארגונים לא הייתה אפשרות להיערך למתן ציוד קצה מאובטח מה שיצר פשרות משמעותיות בנושאי אבטחת המידע. פשרות אלו נעשו במקביל לעלייה משמעותית בניסיונות תקיפה בכל רחבי העולם. "כדי לאפשר לארגון להמשיך לתפקד כמו שצריך וכדי שהעובדים יוכלו להמשיך לעבוד, הארגונים נאלצו להיות מתירניים ואפשרו לעובדים להתחבר למערכות הארגון מהבית, במחשבים שאינם בהכרח של הארגון" מסביר לוי. "הבעיה היא שבמחשבים כאלו בהם יש שימוש ביתי שגרתי, שכבות ההגנה חלשות ושימוש לא מבוקר עלול לסכן בסופו של דבר את הארגון. בסופו של דבר השירותים שאנחנו מציעים מוסיפים עוד עיניים לארגון".
בעתות משבר בכלל ובמשבר הקורונה הנוכחי בפרט, ארגונים צריכים להשקיע בליבת הפעילות ולחסוך במשאבים, ולכן מתבקשת נקיטת פעולות חכמות שיסייעו להתגבר על הקשיים בצורה המיטבית. שירותי הגנת סייבר שמנוהלים על ידי מרכז בקרת אבטחה חיצוני כמו מרכז ה-SOC של Experis מעניקים למנהלי ארגונים שליטה, חיסכון ואת הביטחון שיסייעו בחזרה מהירה לשגרה.
לייעוץ ושירותי הגנת סייבר מתקדמים צרו קשר >>