מהירות, יעילות ונגישות – היתרונות במעבר להתנהלות מקוונת ברשות המקומית ברורים
איך דואגים שהם לא יגבו מחיר כלכלי ותדמיתי יקר?
בשנים האחרונות, המגמה הרווחת ברשויות מקומיות היא מעבר להתנהלות דיגיטלית. המעבר מתבצע בעיקר על ידי הקמת מסד נתונים שכולל בתוכו את כל המידע על התושבים, נכסים, מגורים, בריאות וכו'. מסד הנתונים הזה, וככלל, ההתנהלות המרושתת, מאפשר ביצוע תהליכים מהירים וקיצור משמעותי בזמני טיפול של בקשות ותקלות שבשגרה. אך בזמן שהרשויות מפנות את מאמציהן אל ייעול התהליכים, ישנו נדבך נוסף שלא מקבל את תשומת הלב הראויה – ההגנה מפני מתקפות סייבר.
טכנולוגיה וקוץ בה
רשויות מקומיות רבות התקדמו לעבודה במודלים של ערים חכמות, ומשלבות בפעילות היומיומית שלהן תוכנות דיגיטליות מתקדמות שמאפשרות איסוף מידע מהיר, הצלבות עם מקורות מידע אחרים, ועיבוד של כלל הנתונים לפלט קריא ובהיר.
התהליכים החדשים האלה אמנם חוסכים זמן רב ומייעלים את כלל המערכת, אך באותה נשימה, הם הופכים את הרשות המקומית לפגיעה אף יותר. מעבר לרשות, בעקבות השימוש התכוף בכלים האלו ועיבוד כלל הנתונים דרכם, הפרטיות של תושבי הרשויות הולכת ומצטמצמת וחשופה גם היא לפגיעה קשה, מבלי שיש להם את היכולת להימנע מכך.
הוראות מלמעלה
מנהל החירום, אחד מארבעת המנהלים של משרד הפנים, אחראי על הכנת רשויות מקומיות לתרחישי חירום. מעבר לרעידות אדמה, מגיפה או עימות צבאי, אחד מן התרחישים הוא מתקפת סייבר. המנהל אחראי על מדדי חוסן ועל הסברה בתחום הסייבר, אך לא על ההגנה עצמה.
כיום, בעקבות העובדה שאין גורם אוכף בהיבטי הסייבר, רשויות רבות נותרות ללא הגנה מספקת, וחשופות למתקפות שעלולות להשבית ולגזול מחיר יקר מתקציבי הרשויות. האיומים שאיתם מתמודדים הרשויות מתחילים בפישינג של כתובות מייל ופרטי תושבים, דרך דרישות כופר מהאקרים שונים ועד השבתה כוללת של הפעילות המרושתת.
צרכים שונים, אותה הגנה
בישראל יש 257 רשויות מקומיות. לכל אחת מהן יש תקציב וצרכים שונים. רשויות בעלות מספר תושבים גבוה יותר, מן הסתם גם אחראיות על תעבורה גבוהה יותר של נתונים, וככאלה, הנזק העלול להיווצר בעקבות מתקפת סייבר הוא גדול יותר. למרות זאת, חשוב לציין שכל רשות המשתמשת בעבודה מקוונת, קטנה ככל שתהיה, חשופה גם היא למתקפה שעלולה להסב נזקים רבים.
הפתרון: שירותי סייבר מנוהלים
הרצון להימנע מתקרית סייבר כזאת או אחרת, קיים אצל כלל הרשויות המקומיות. אצל חלקן, אפשר כבר לראות מערכות הגנה שהוקמו על ידי מנהלי מערכות המידע של כל רשות, בצירוף של מספר אנשי צוות מתחום הסייבר. אבל מה יעשו הרשויות שעדיין לא הקימו מערך משלהם? יפנו למיקור חוץ ולשירותי סייבר מנוהלים.
שירותי הסייבר המנוהלים של Experis מספקים הגנה סביב השעון מול איומי הסייבר וכוללים מרכז בקרה חדשני משולב בינה מלאכותית, ומעקב צמוד של המומחים שלנו בניטור, זיהוי וטיפול באיומי הסייבר.
מעבר לזה, Experis מספקת גם בדיקות אבטחת מידע לכל שרשרת האספקה של הרשות, על מנת למנוע מצבים בהם מערכות המידע נפגעות בגלל ליקויי אבטחה אצל אחד מהספקים, שיש להם גישה למערכות הפנימיות.
להבדיל מהעסקה ישירה של מנמ"ר וצוות סייבר, הפתרונות שלנו יכולים להיות מותאמים לגודלה של כל רשות, על פי הצרכים הפרטניים שלה.
כדי להבין עד כמה הרשות שלך חשופה לאיומי סייבר, וכיצד להתאים את הגנת הסייבר לרגולציה הקיימת – אפשר ללחוץ כאן, להשאיר פרטים, והמומחים שלנו יתאמו אתכם פגישת ייעוץ ללא עלות.