אונבורדינג לטאלנט המצוי

השבועות הראשונים במקום העבודה מעצבים את הרושם הראשוני שלכם על הארגון ושל הארגון עליכם. זו הסיבה שחשוב להקפיד על ההתנהלות במספר היבטים, בייחוד בתקופת האונבורדינג

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon

מזל טוב. עברתם את תהליך הראיונות הארוך והתקבלתם לתפקיד שרציתם – עכשיו אפשר להגיד ברוכים הבאים לתהליך האונבורדינג במקום העבודה החדש שלכם. תהליך האונבורדינג הוא משימה משותפת של הארגון ושלכם. מבחינת המעסיק, אלה שבועות של חפיפה והכנה מקצועית לקראת האתגרים שבדרך. מבחינתכם, אלה הימים הראשונים בתפקיד החדש, וההתרגשות ותחושת הזרות, תחושות טבעיות של הימים הראשונים, עלולות דווקא לפגום בתהליך וכדאי להגיע אליו מוכנים ומודעים. כי כמו שאומרים, אין שני לרושם ראשוני. אז איך תהיו בטוחים שאת הצד שלכם תמלאו כמו שצריך בדרך לקריירה מזהירה ותחושת עבודה נעימה? הנה כמה טיפים (לא יותר מדי אבל כל אחד זהב) מהמומחיות שלנו שמכירות את התהליך מכל צדדיו

תרגישו בבית

כשנוח לכם אתם מרוכזים יותר, יעילים יותר, וכן, גם נחמדים יותר. סביבת העבודה האישית שלכם היא הבית החדש שלכם במקום העבודה ויש לכם הזדמנות כבר מהרגע הראשון לדאוג שיהיה לכם נוח כדי שתוכלו להתמקד בעבודה ולהיות במיטבכם.

איך תארגנו לעצמכם סביבת עבודה שמרגישה כמו בית? אל תחששו להביא איתכם כמה פריטים שאתם אוהבים. אוזניות הגיימר שבדיוק הזמנתם מאמזון? רעיון טוב. כמה תמונות של הכלב החמוד שלכם או של החבר’ה מהטיול האחרון? מעולה. בקיצור, אל תוותרו על הטאצ’ האישי שלכם ועל מה שיגרום לכם להרגיש בבית.

מעבר לתחושת הביתיות, הימים הראשונים בהם תארגנו את השולחן החדש שלכם, הם הזדמנות טובה לבחור כמה כלים שיעזרו לכם לשמור על פרודוקטיביות ולא לשכוח בדיוק את הדו”ח או שורת הקוד הדחופה לאתמול. טבלת 2do שתהיה לכם מול העיניים ותזכיר לכם את מה שכבר שכחתם היא לא רעיון רע. הימים הראשונים בעבודה הם לא הזמן לסמוך על הזיכרון הטוב שלכם.

חמישה דרקונים

תקופת האונבורדינג היא בדיוק הזמן להיות “הכי ייצוגי” שלכם. בדקו מראש את כל דרכי ההגעה למשרד וצאו מעט מוקדם יותר כדי להגיע רגועים ונינוחים. להתחיל את היום במשרד אחרי שרדפתם אחרי קורקינט בין הרכבת לאוטובוס – פחות נחמד. קחו בחשבון שיש חברות שבימים הראשונים שלכם כעובדים חדשים יצלמו אתכם למדיות השונות של החברה, אז בואו “הכי יפה (ומסודר)” שלכם.

בימים הראשונים תזכו לטיפול מסור של מחלקת ה-HR וזו הזדמנות טובה להראות לכולם כמה אתם תקתקנים. נכון, אין הרבה אנשים שאוהבים בירוקרטיה, אבל בזכותה ארגונים גדולים מתנהלים ביעילות. אל תתנו ל-HR לרדוף אחריכם, ארגנו את כל המסמכים הדרושים והחתימות וכך גם תוכלו להתחיל לעבוד בראש שקט ולהתמקד במה שחשוב.

אתם לא לבד

אחד הגורמים המשמעותיים לשביעות רצון והנאה בתפקיד הוא איכות הקשרים החברתיים במקום העבודה. נכון, הרגשה של חוסר שייכות בימים הראשונים במקום החדש היא תחושה טבעית לגמרי, אבל כדאי להפיג אותה במהירות כדי להרגיש בבית ולהיכנס לעניינים.

היכולת להתחבר לאנשים שסביבכם חשובה גם להצלחה בתפקיד החדש שלכם. היכרות עם האנשים בארגון משמעותה היכרות עם התהליכים, האתגרים והשיטות במקום העבודה שלכם. ככל שתדברו עם יותר אנשים, כך תלמדו את התרבות הרשמית והלא רשמית, תוכלו לדעת את מי לשאול ובמי להיעזר כשצריך (וגם במי שלא) ואולי אפילו תלמדו מה מצב האופציות ומתי כדאי לממש.

אנחנו יודעים, בסביבה חדשה ולא מוכרת לעתים ישנה נטייה טבעית להשתבלל. תקופת האונבורדינג היא בדיוק הזמן לצאת מהמחילה שלכם, גם אם זה אומר לצאת מאזור הנוחות, ולפקוח עיניים סביבכם. איך עושים את זה? פשוט היו נחמדים. כנסו עם חיוך כל בוקר, זרקו איזה “בוקר טוב” ותשקיעו בשיחות במהלך היום – שיחות מסדרון, קולר, מטבחון (הבנתם את הנקודה), אבל לא יותר מידי (הרי צריך גם לעבוד). את ארוחות הצהריים שלכם אל תאכלו מול המחשב או עם הטלפון והיו-טיוב, אלא שבו עם הקולגות שלכם, הכירו אותם והתחברו אליהם. תתפלאו כמה תוכלו ללמוד דווקא בשיחות ובמפגשים הבלתי פורמליים.

תמיד נשאר אני

בכל מקרה, העצה החשובה ביותר היא – תהיו אתם עצמכם. הרי התקבלתם למקום העבודה הזה בזכות מי שאתם. אל תנסו להרשים ולהתאמץ יותר מידי, וחשוב לא פחות – אל תתביישו לשאול שאלות. תקופת האונבורדינג מיועדת לצבור ידע כללי בזמן קצר שיאפשר לכם להכיר את הארגון והאנשים, ולספק לכם את הכלים הבסיסיים להתחיל בתפקיד החדש שלכם ברגל ימין.

טיפיםראיון

אנחנו פה בשביל האתגרים והיעדים שלכם

נשמח להציע פתרונות טכנולוגיים בהתאמה אישית לארגון שלכם