אם תשאלו עובר אורח במסדרונות ה-HR אם מיתוג מעסיק הוא דבר חשוב, התשובה תהיה ברורה: “ברור!”. נכון, התחרות על הטאלנטים גבוהה מאוד וכולם מגייסים את אותם המהנדסים, המפתחים, אנשי הדאטה והסייבר. שכר גבוה לא תמיד מספיק בעידן שבו כל מועמד בודק ומשתף בקפדנות ברשתות החברתיות לגבי התרבות הארגונית וה-WLB והתנאים שלא משתקפים באופן ישיר מהחוזה.
אז איך גורמים לטאלנט לרצות דווקא אתכם? בקצרה – מספרים סיפור, אמיתי כמובן. ובאריכות – המשיכו לקרוא.
מיתוג מעסיק דרך “רצפת הייצור”
מיתוג מעסיק הוא שם כולל לאופן שבו המעסיק נתפס בקרב הציבור בכלל, ובקרב עובדי החברה ומחפשי העבודה בפרט. בתקופה בה טאלנטים, בייחוד בתחום הטכנולוגי, מחפשים משמעות, שייכות וגם הזדהות ערכית – מיתוג מעסיק מדויק הוא חלק מרכזי בהצלחה לגייס הון אנושי איכותי.
כדי לפתח נרטיב מעסיק אפקטיבי, התחילו בשאלה הבסיסית: מה באמת מייחד אתכם כארגון? מה מאפיין את היום-יום במסדרונות, בתרבות, בגישה הניהולית? אנו ממליצים לא להשאיר את הדיון הזה בשולחן ההנהלה, אלא לרדת לרצפת הייצור. בצעו סקרים, דברו עם העובדים שלכם, תנו להם לאפיין את כל אלה, מנקודת מבטם. משם תצליחו לבנות סיפור שמרגיש אמיתי, ממוקד, ובעיקר כזה שמדבר בשפה של האנשים שאתם רוצים למשוך.
זיכרו כי מועמדים יודעים לזהות מיתוג ריק מתוכן ומצפים לקבל תמונה כנה של מה שקורה באמת בתוך החברה. ארגון שמנסה “לייפות” את עצמו יתר על המידה, יגלה מהר מאוד שמועמדים איכותיים פשוט לא קונים את זה.
אחרי שניסחתם את הערכים הנכונים שלכם והמרתם אותם לשפה ויזואלית וטקסטואלית רצויה, שזה אירוע בפני עצמו, הטמיעו את המיתוג בכל נקודות המגע עם המועמד: בעמוד הדרושים באתר החברה, בפרופיל הלינקדאין, בתיאורי המשרות וכדומה. ואל תשכחו את העובדים הקיימים. הם אלו שיתחזקו את המיתוג שלכם ויפיצו אותה הלאה.
מקצה לקצה – יצירת חוויית מועמד מצוינת
כל פרט קטן קובע, בייחוד בתחרות על הטאלנטים. שימו לב לכל שלב בתהליך, ממש לכל שלב וכל חלק בתהליך הגיוס. מועמדים זוכרים אם קיבלו תשובה בזמן, אם כיבדו את הזמן שלהם ואם התייחסו אליהם כבני אדם ולא בתור מספר ברשימה מתארכת של מועמדים.
מועמדים מעידים שוב ושוב שחוויית הגיוס עצמה היא אחד הגורמים שמשפיעים על ההחלטה אם להצטרף לחברה. גם אם ההצעה שלכם אינה הגבוהה ביותר בשוק, לתקשורת ברורה, הסברים ועדכונים שוטפים, משוב אמיתי אחרי ראיונות והתייחסות רצינית לשאלות של המועמד – כל אלה יוצרים חוויה שעשויה לגשר על פער בהצעה הכספית.
לא רק כסף – גמישות, איזון וצמיחה אישית
כסף זה לא הכל בחיים. כיום, סקרים רבים מראים שסוגיית השכר אינה נמצאת במרכז קבלת ההחלטות של הטאלנטים. כלומר, הכסף חשוב, אבל יש דברים שחשובים יותר. יותר ויותר עובדים מעדיפים סביבת עבודה שמאפשרת איזון אמיתי בין החיים הפרטיים לקריירה. בנוסף, רבים מעניקים חשיבות יתרה ליחס המנהל הישיר. הם לא בהכרח מחפשים את ההצעה הכי נוצצת כי אם את זו שתגרום להם לקום עם חיוך בכל בוקר ללכת לעבודה (או להישאר בבית ולעבוד!).
סוגייה מרכזית אחרת היא אפשרות הפיתוח וההתפתחות האישית בארגון. כאשר ישנה תחושה ש”יש לאן להתקדם”, מתגבשת תפיסה כי הארגון מאמין באנשים ולא רק בתפוקות.
איך בונים תשתית כזו? הנה כמה עקרונות:
- הגדירו מסלולי קידום ברורים ושלבים מדידים.
- צרו תוכניות הכשרה והעשרה מקצועית לעובדים.
- הקפידו על חניכה ומנטורינג בתוך הארגון.
כשיש סביבת עבודה שמרגישה כמו קהילה, ולא רק מקום עבודה, זה הופך לגורם משיכה חזק, במיוחד בקרב אנשי הייטק שמחפשים ערך מוסף אמיתי. חברות שמצליחות לבנות קהילה פנימית חזקה עושות זאת דרך קיום של סדנאות מקצועיות, האקתונים, קבוצות למידה פנימיות, פורומים טכנולוגיים פתוחים, ואפילו תשתית שמאפשרת להעלות רעיונות ולראות אותם קורים בפועל.
כשעובדים רואים השקעה אמיתית בהתפתחות שלהם, הם רוצים להישאר ולהפיץ את הבשורה. מיתוג מעסיק, כבר אמרנו?
ומילה על טכנולוגיה, בכל זאת
קשה שלא לציין את המהפכה הטכנולוגית שעוברת כאן. שימוש נכון בטכנולוגיה יכול להעניק יתרון בתהליך הגיוס במיוחד כשמדובר בטאלנטים שלא תמיד נגישים בערוצים הרגילים. שימוש בכלי AI לאיתור מועמדים פסיביים, שילוב של מערכות לניתוח נתונים וכלים חכמים לסינון ראשוני, אוטומציה של תהליכים ושימוש בפלטפורמות לניהול חווית מועמד – כל אלה עשויים להפוך את התהליך לאפקטיבי ויעיל יותר.
שירותי Experis – פתרונות מתקדמים לגיוס טכנולוגי בשוק תחרותי
אנחנו ב-Experis מציעים לחברות הייטק וארגונים פתרונות גיוס חכמים וליווי מקצועי בתהליך. מיתוג מעסיק הוא חלק מרכזי שמשפיע על הצלחת תהליך הגיוס כולו, ולנו יש מתודולוגיה מוכחת באיתור וגיוס האנשים הנכונים, ובמהירות. השירותים שלנו מותאמים גם למועמדים שנמצאים בתחילת דרכם הטכנולוגית, וגם לאלו המעוניינים לבצע הסבה להייטק ולהשתלב בתחום מבוקש.
בין אם אתם ארגון ובין אם מחפשים את דרככם המקצועית – מוזמנים ליצור איתנו קשר.